Wij gebruiken cookies om winkelen en reclame persoonlijk te maken. Als je verder gaat gaan we ervan uit dat je dit goed vindt. Meer weten?

Vragen over: Jouw kaart

Hoe vraag ik een proefdruk aan?

Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen. Zo weet je zeker dat het kaartje helemaal naar je zin is. Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefdruk of proefkaart niet bevalt.

Hoe bestel je een proefdruk?
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Wanneer je een mooi kaartje hebt gevonden, klik je naast de kaart op de knop Proefdruk aanvragen (op de productpagina). Ontwerp het kaartje helemaal naar jouw wens en vul bij het adresseren je eigen adres in. Rond de bestelling ten slotte kosteloos af. 

Heb je al een kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces, kies bij verzendwijze voor Bestel proefdruk en rond de bestelling gratis af.

Heb je nog geen account?

Als je nog geen account hebt, betaal je €0,49 voor een proefdruk. Daarom raden wij je aan om eerst te registreren. Je proefdruk is namelijk wel gratis als je geregistreerd en ingelogd bent. Bovendien bewaren we je proefdruk in je account, zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden voor het plaatsen van de definitieve bestelling.

Je krijgt van ons 1 gratis proefdruk. Heb je een extra proefdruk nodig? Stuur ons dan even een leuk berichtje.

Hoe verloopt het bestelproces bij geboortekaartjes?

Gefeliciteerd met je aanstaande kindje en wat leuk dat je kaartjes bij Kaartje2go wilt bestellen! Het bestelproces van geboortekaartjes werkt als volgt:

 

1. Maak een account bij Kaartje2go

Om gebruik te kunnen maken van al onze functies zoals het opslaan van jouw proefdruk, favoriete kaarten en verzendadressen, raden we je aan een account aan te maken. Dit doe je door boven in beeld te klikken op Inloggen of registreren.

 

2. Kies een kaartje uit de galerij of upload je eigen ontwerp

Neem een kijkje bij onze geboortekaartjes en kies jouw leukste kaart. Favoriete kaartjes kun je favoriet maken door het hartje onder de kaart aan te klikken. Je favoriete kaarten worden opgeslagen in je account onder Jouw favorieten. Een kaart gevonden? Klik dan op de roze knop Maak deze kaart. Je kunt trouwens ook je eigen ontwerp uploaden of beginnen met een blanco kaart.

 

3. Maak je kaart

Maak nu je kaart zo ver mogelijk af en klik tussendoor aan de linkerzijde op Opslaan om je aanpassingen op te slaan. Laat de teksten door iemand anders nakijken en lees ze nog eens hardop voor om foutjes te voorkomen. Bij geboortedatum, gewicht en tijd kun je gewoon iets invullen, dat kun je later nog veranderen.

 

4. Bestel een GRATIS proefdruk

Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Heb je een mooi kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces en kies bij verzendwijze voor Bestel proefdruk en rond de bestelling gratis af.

 

5. Bestel enveloppen vooraf

Nadat je de kleur van de envelop hebt gekozen, kun je de enveloppen vooraf bestellen. Je kan dan alvast de adressen op de enveloppen schrijven voordat je kindje geboren is.

 

6. Proefdruk naar wens? Wacht de geboorte van je kindje af

​Als je tevreden bent met je proefdruk, hoef je niets meer te doen. Je kaart blijft opgeslagen in je account onder jouw bestellingen en deze kun je op elk gewenst moment wijzigen door op Bijbestellen te klikken.

Wanneer je kindje geboren is, wijzig je je kaart (door op Bijbestellen te klikken) en plaats je de uiteindelijke bestelling. Wanneer je je bestelling op een werkdag voor 20.00 uur afrondt, worden je kaartjes dezelfde dag nog verzonden!

 

Heb je specifieke vragen over jouw situatie? Vraag het ons klanttevredenheidsteam! Bel 020 588 8934 of mail naar info@kaartje2go.be.

Wat voor envelop zit er bij mijn kaart?/Welke enveloppen kan ik kiezen?

Pakketje kaarten

Bij pakketjes dubbele kaarten, enkele vierkante kaarten en enkele langwerpige kaarten worden gratis witte, geheel blanco kaartenveloppen geleverd. Je kunt de enveloppen vervolgens zelf adresseren en frankeren.

Rode enveloppen bij kerstkaarten (op=op)
Bij een pakketje kerstkaarten, zakelijke kerstkaarten of nieuwjaarskaarten kun je kiezen om GRATIS rode enveloppen te ontvangen. Zo geef je jouw kerst- of nieuwjaarskaart een extra kerstig tintje! Maar let op, er is een beperkte voorraad aanwezig en er geldt OP=OP. In de decemberperiode kan onze voorraad plotseling heel hard gaan. Aan deze actie kunnen daarom geen rechten ontleend worden.

Gekleurde enveloppen
Voor een kleine meerprijs kun je mooie andere kleuren enveloppen bestellen bij je pakketje kaarten. Meer informatie hierover vind je op onze pagina met enveloppen.

Rechthoekige enkele kaarten
Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten krijg je witte enveloppen als je in de kaartmaker hebt gekozen om de gehele achterzijde te bewerken. Het is bij deze kaartsoort niet mogelijk om voor gekleurde enveloppen te kiezen.

Rechtstreeks versturen
Als je ervoor kiest om je dubbele wenskaarten direct op de site te adresseren en te versturen, dan worden de adressen achter op de kaarten gedrukt. De kaarten worden in een witte envelop met een rond venster verstuurd. Rechtstreeks verstuurde enkele kaarten worden zonder envelop verstuurd.

Hoe verwijder ik het logo achterop de kaart?

We snappen dat je bij bepaalde bestellingen liever geen logo op de achterkant van de kaart wilt hebben. Je kunt dubbele kaarten en enkele kaarten waarbij je de volledige achterkant gebruikt bestellen zonder logo. Deze optie is vooral wenselijk voor rouwkaarten en trouwkaarten.

Bij dubbele kaarten kun je bij de stap Controleer je kaart het logo weghalen. Dit doe je door de achterkant aan te klikken en vervolgens het vinkje aan te zetten bij Geen logo tonen

Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten kun je in de kaartmaker bij de achterkant ervoor kiezen om de volledige achterkant te gebruiken. Dan verdwijnt het logo vanzelf. 

Enkele vierkante kaarten en enkele langwerpige kaarten hebben nooit een logo achterop.

De rechtstreeks verzonden enkele kaarten en de pakketjes ansichtkaarten kun je nog niet zonder logo bestellen.

Kan ik een kaart die ik al gemaakt heb opnieuw gebruiken?

Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in je account. Om je kaarten te bekijken kun je naar Jouw bestellingen gaan (klik met je muis op je naam, rechtsboven in de hoek). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling door op de knop Bijbestellen te klikken (naast de kaart). Als je wilt, kun je je kaart ook nog aanpassen. 

Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, ga dan naar www.kaartje2go.be/contact/bijbestellen.

Hoe kan ik van een dubbele kaart een enkele kaart maken (of andersom)?

Een dubbele rechthoekige of vierkante kaart die je in de galerij hebt gevonden, kun je ook als een enkele kaart kiezen, en andersom. Dit doe je door, voordat je op Kaart bewerken klikt, aan te klikken dat je een dubbele kaart wilt. 

Langwerpige kaarten maak je zoals ze in de galerij staan, dus enkel of dubbel. Je krijgt bij deze kaarten niet de keuze voor een enkele of dubbele kaart, dus let op dat je de juiste versie van de kaart kiest. 

Heb je eenmaal gekozen voor een enkele of dubbele kaart en je hebt je kaartje ontworpen, kun je niet meer wisselen. Wil je dit toch, zul je opnieuw moeten beginnen met je kaart. 

Hoe maak ik een tweede versie van mijn kaart?

Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Als je bijvoorbeeld trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken. 

De kaart is nog niet besteld
Heb je de kaart nog niet besteld, dan kun je de kaart opzoeken in je account bij Jouw Bestellingen > Ontwerpen en vervolgens klik je op Kopiëren. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op Tweede versie maken

De kaart is al besteld
Als de kaart al besteld is, zoek je de kaart in je account op via Jouw bestellingen en vervolgens klik je op Bijbestellen. Er wordt een kopie van je kaartje aangemaakt die je kunt aanpassen. 

LET OP: In sommige gevallen is het mogelijk om een bestelling te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop Wijzigen wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling! 

Wat voor kaarten kan ik allemaal maken bij Kaartje2go?

Bij Kaartje2go kun je:

  1. een kaart kiezen uit de grootste en meest unieke collectie kaarten van Nederland.
  2. een eigen (blanco) kaart ontwerpen.

Beide soorten kaarten kun je helemaal zelf personaliseren met foto’s, teksten, figuren en kaders.

Je kunt onder andere kerstkaarten, verhuiskaarten, uitnodigingen (bijvoorbeeld voor een kinderfeestje), beterschapskaarten, felicitatiekaarten en verjaardagskaarten maken. Kaartje2go heeft ruim 40 categorieën met kaartjes.

Rechthoekige kaarten

We hebben ansichtkaarten (enkele rechthoekige kaarten) zonder enveloppen* en dubbele wenskaarten (voor- achter- en binnenkant) met enveloppen, in 3 formaten: 

  • 10x15 cm
  • 15x21 cm
  • 21x29 cm

Vierkante kaarten

Daarnaast hebben we vierkante kaarten in enkele en dubbele uitvoering met enveloppen, in 3 formaten:

  • 10x10 cm
  • 14x14 cm
  • 21x21 cm

Langwerpige kaarten

Tot slot kun je bij ons langwerpige kaarten in enkele en dubbele uitvoering maken (met enveloppen) in 1 formaat:

  • 10x21 cm

De kaarten kun je rechtstreeks via Kaartje2go naar de ontvanger versturen. Wij doen de kaarten dan voor je op de post, zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt! Daarnaast heb je de mogelijkheid om een pakketje kaarten te bestellen. Deze ontvang je in 1 verpakking thuis. De kaarten kun je vervolgens zelf versturen of rondbrengen. Een pakketje kaarten kun je bestellen met een minimum aantal van 1, daarna gaat het in stapjes van 5 (5, 10, 15, etc.). Vanaf 5 stuks is de verzending binnen Nederland gratis. 

* Als je de volledige achterzijde van je enkele rechthoekige kaart hebt bewerkt (alleen mogelijk als pakketje), dan ontvang je hier gratis witte enveloppen bij. 

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken?

Bij dubbele kaarten (kaarten die je openslaat) is dit niet mogelijk. De achterzijde van je kaart blijft altijd wit. 

Wanneer je een enkele kaart bestelt, kun je de achterzijde van je kaart wel bewerken.
Let op: Als je de volledige achterkant van een rechthoekige enkele kaart gebruikt, dan kun je de kaarten alleen als pakketje kaarten bestellen.

Hoe worden mijn kaarten gedrukt?

Jouw kaarten worden volledig in kleur gedrukt op hoogwaardig, milieuvriendelijk 300 grams sulfaatkarton, FSC-gecertificeerd.

Voor de dubbele rechthoekige kaarten en alle vierkante en langwerpige kaarten kun je kiezen tussen 5 mooie papiersoorten van hoge kwaliteit:

  • Glans (gratis)
  • Premium mat (+ €0,19 p/s)
  • Chique parelmoer (+ €0,29 p/s)
  • Oudhollands structuur (+ €0,29 p/s)
  • Stijlvol linnen (+ €0,35 p/s)

De enkele rechthoekige kaarten worden standaard uitgevoerd met de papiersoort Glans.

Op deze pagina kun je meer lezen over de verschillende papiersoorten. 

Wij drukken je kaart exact zoals jij hem hebt gemaakt. Let er dus goed op dat je geen type- of spelfouten op de kaart maakt!

Voor de liefhebber: Je kaarten worden gedrukt met de laatste generatie HP Indigo, de beste digitale drukpers.

Hoe goed is de kwaliteit van de kaarten?

Kaartje2go streeft naar de beste kwaliteit. Onze kaarten worden op 300 grams sulfaatkarton gedrukt, FSC-gecertificeerd. Wij gebruiken daarnaast de beste kwaliteit digitale drukpers. Kaartje2go is dan ook vaak positief beoordeeld in de media en door consumentenprogramma's. Wij werken er iedere dag aan om onze website, de kaarten en de service verder te verbeteren. Heb je dus nog opmerkingen of suggesties? Mail ons via info@kaartje2go.be

Van welk materiaal worden de kaarten gemaakt?

Jouw kaarten worden volledig in kleur gedrukt op hoogwaardig, milieuvriendelijk 300 grams sulfaatkarton, FSC-gecertificeerd.

Voor de dubbele rechthoekige kaarten en alle vierkante en langwerpige kaarten kun je kiezen tussen 5 mooie papiersoorten van hoge kwaliteit:

  • Glans (gratis)
  • Premium mat (+ €0,19 p/s)
  • Chique parelmoer (+ €0,29 p/s)
  • Oudhollands structuur (+ €0,29 p/s)
  • Stijlvol linnen (+ €0,35 p/s)

De enkele rechthoekige kaarten worden standaard uitgevoerd met de papiersoort Glans.

Op deze pagina kun je meer lezen over de verschillende papiersoorten. 

Diverse media en consumentenprogramma's hebben Kaartje2go zeer positief beoordeeld op o.a. kaartkwaliteit.

 

papiersoorten

 

Welke postzegel moet op een kaart?

Verstuur je de kaarten rechtstreeks via ons, dan zorgen wij er met de Port betaald-stempel voor dat er altijd voldoende is gefrankeerd.

Als je een pakketje kaarten thuis laat bezorgen om vervolgens zelf te versturen, wil je graag weten hoeveel postzegels er op de kaart of envelop moeten worden geplakt.

Alle enkele kaarten wegen minder dan 20 gram en kunnen dus met 1 postzegel worden verstuurd. Een uitzondering hierop zijn de vierkante kaarten. Volgens de regels van BPost moeten alle vierkante kaarten worden gefrankeerd met 2 postzegels. 

Hieronder vind je de postzegeltarieven.

Dubbele wenskaart normaal 10x15cm met witte enveloppe: 1 postzegel 
Dubbele wenskaart groot 15x21cm met witte enveloppe: 2 postzegels
Dubbele wenskaart super 21x30cm met witte enveloppe: 3 postzegels

​→ Verstuur je zelf vierkante kaarten, dan moeten op alle kaarten 2 postzegels worden geplakt. 
Dubbel vierkant normaal 10x10cm met witte enveloppe: 2 postzegels (let op: verstuur je de kaart rechtstreeks via ons, dan rekenen wij 1 postzegel en krijg je er dus 1 van ons cadeau!)
Dubbel vierkant groot 14x14cm met witte enveloppe: 2 postzegels (let op: verstuur je de kaart rechtstreeks via ons, dan rekenen wij 1 postzegel en krijg je er dus 1 van ons cadeau!)
Dubbel vierkant super 21x21cm met witte enveloppe: 2 postzegels

Langwerpig enkel 10x21cm met enveloppe: postzegel 1
Langwerpig dubbel 10x21cm met enveloppe: postzegel 1

Hoe kan ik mijn kaart nog eens bekijken?

Alle kaarten die je bestelt of ontwerpt terwijl je ingelogd bent, kun je bekijken in je account. In je account vind je alle bestelde kaarten (onder Jouw bestellingen) en ook alle kaarten die je ontworpen hebt, maar nog niet besteld hebt (onder Jouw Ontwerpen).

Als je niet was ingelogd, kun je je kaart hier bekijken: www.kaartje2go.be/contact/bekijken.

Hoe kan ik mijn proefdruk bestellen en waar nodig aanpassen?

Als je tevreden bent over je proefdruk, kun je de definitieve bestelling gaan plaatsen. Als je was ingelogd, kun je naar Jouw proefdrukken in je account gaan. Hier vind je je proefdruk. Klik op Maak bestelling. Je komt nu weer in de kaartmaker terecht, waar je aanpassingen kunt doen aan jouw kaart. Wil je niets aanpassen? Klik dan gewoon verder naar de volgende stappen.

Was je niet ingelogd? Ga dan naar https://www.kaartje2go.be/contact/bijbestellen en vraag de kaart middels je e-mailadres en bestelnummer op. Via de link in de e-mail die je ontvangt, kun je je proefdruk bijbestellen. Je komt uiteraard eerst in de kaartmaker, waar je eventuele aanpassingen kunt doen.