Leveringsinformatie van onze kaarten en cadeaus

Als je een kaart en/of cadeau bij ons bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer jouw bestelling geleverd wordt. Voor alle bestellingen geldt: op werkdagen vóór 20:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. Dit betekent niet automatisch dat de kaart er de volgende werkdag is. Hiervoor zijn we afhankelijk van PostNL en BPost.

De pakketjes met kaarten, enveloppen, adresstickers en cadeaus worden door PostNL bezorgd. De rechtstreeks verstuurde kaarten worden bezorgd door BPost.

Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden. 

Bezorgtijd pakketjes: 1-2 werkdagen (door PostNL).*

Bezorgtijd rechtstreeks verstuurde kaarten: 1-4 werkdagen (door BPost).*

Geen levering op zaterdag & zondag door BPost (rechtstreeks verstuurde kaarten).

Vragen over de bezorging

We maken gebruik van de bezorgdiensten van BPost en PostNL. 

BPost
BPost levert de losse, rechtstreeks verstuurde kaarten, naar adressen in België. Voor een correcte bezorging ben je dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. Gemiddeld is de levertijd ongeveer 2-4 werkdagen. 

PostNL
Alle pakketjes krijgen een Track & Trace code en worden door PostNL bezorgd, de gemiddelde bezorgtijd van pakketjes is 1-2 werkdagen. In je account kun je de Track & Trace code terugvinden. 

Jazeker, Kaartje2go verstuurt wekelijks duizenden kaarten naar het buitenland. Op de pagina waar je het adres invult, kun je op de plek waar standaard België staat, een ander land invullen.

Verzendkost
De meeste van onze kaarten gaan naar adressen in Nederland en België. Doordat onze verzending met PostNL gaat, betaal je voor kaarten naar een adres in Nederland een postzegel van €0,96. Voor de kaarten die worden verzonden naar België betaal je €1,07 voor een postzegel.
Kaarten naar andere landen worden met een Priority stempel voor je verstuurd. Je betaalt het geldende PostNL tarief voor verzending van een kaartje naar het buitenland.

Bezorgtijd
De gemiddelde bezorgtijd varieert stevig is onze ervaring. Alleen de bezorgtijd naar Nederland is heel constant, in 95% van de gevallen wordt een kaartje de volgende werkdag bezorgd. Rechtstreeks verstuurde kaarten wordt over het algemeen binnen 2-4 werkdagen in België bezorgd. De bezorgtijd voor kaarten naar andere landen varieert van 6 werkdagen tot net zo makkelijk 19 of 21 werkdagen. Ook binnen (Zuid!) Europa. Kaartje2go heeft geen invloed op de bezorging of de bezorgtermijn. Voor een indicatie van de bezorgtijd kun je op de website van PostNL kijken.

We versturen de kaarten digitaal naar de printers, zonder tussenkomst van personen. De printers worden met grote stapels papier gevuld, zodat contact met het papier minimaal is. Na het op maat snijden van de kaarten verwerken medewerkers van de drukkerij de kaarten en waarna ze machinaal in de enveloppen worden gestopt. Vervolgens dragen zij de kaarten over aan PostNL, die de kaarten sorteert en aan jouw postbode meegeeft.

Belangrijk om hierbij te vermelden is dat het besmettingsrisico via post en pakketten “heel klein” is volgens het RIVM. Verder houden onze drukkerij en de medewerkers van PostNL zich aan alle maatregelen van het RIVM. Dat betekent dat er anderhalve meter afstand is tussen medewerkers en dat zij regelmatig hun handen wassen.

Wat vervelend dat jouw bestelling niet is bezorgd! Uiteraard bieden wij in dat geval graag een gepaste oplossing aan. Wanneer een rechtstreeks verzonden kaart naar België niet binnen 2-4 werkdagen is aangekomen raden we je aan om contact op te nemen met ons Klanttevredenheidsteam, wij helpen je graag verder. Bij pakketjes naar België houden wij 1-2 werkdagen aan.

De meeste bestellingen van pakketjes kaarten, enveloppen, adresstickers en cadeaus passen gewoon door de brievenbus. Je brievenbus moet natuurlijk wel aan de PostNL-richtlijnen voldoen (min. 265mm x 32mm). Je ontvangt voor elk pakketje een Track & Trace code, deze kun je terugvinden in je account.

De aantallen kaarten en enveloppen die nog maximaal door de brievenbus gaan en waar je dus niet voor thuis hoeft te blijven zijn:

Rechthoekige kaarten 
A6 (10x15) enkele kaarten (zonder enveloppen): 240 stuks
A5 (15x21) enkele kaarten (zonder enveloppen): 120 stuks
A4 (21x29) enkele kaarten (zonder enveloppen): 60 stuks

A6 (10x15) enkele kaarten (incl. enveloppen):  80 stuks
A5 (15x21) enkele kaarten (incl. enveloppen):  45 stuks
A4 (21x29) enkele kaarten (incl. enveloppen):  20 stuks

A6 (10x15) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  60 stuks
A5 (15x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  40 stuks
A4 (21x29) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  15 stuks

Vierkante kaarten (enkel of dubbel)
vierkante (10x10) enkele kaarten (incl. enveloppen): 120 stuks
vierkante (14x14) enkele kaarten (incl. enveloppen): 60 stuks
vierkante (21x21) enkele kaarten (incl. enveloppen): 30 stuks

vierkante (10x10) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 100 stuks
vierkante (14x14) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  45 stuks
vierkante (21x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  20 stuks

Langwerpige kaarten
langwerpige (10x21cm) enkele kaarten (incl. enveloppen): 60 stuks
langwerpige (10x21cm) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 40 stuks

Enveloppen
A6 (10x15) enveloppen:  120 stuks
A5 (15x21) enveloppen:  60 stuks
A4 (21x29) enveloppen:  40 stuks

vierkante (10x10) enveloppen:  160 stuks
vierkante (14x14) enveloppen:  80 stuks
vierkante (21x21) enveloppen:  40 stuks

langwerpige (10x21cm) enveloppen:  80 stuks

Alle hogere aantallen worden met de pakketdienst van PostNL bezorgd. Als je niet thuis bent, vind je een bericht in je brievenbus waarin PostNL je informeert wanneer het pakketje opnieuw wordt aangeboden of wat de locatie is om het pakket zelf af te halen.

Cadeaus
Voor cadeaus geldt dat ze allemaal door de brievenbus passen, behalve de flessen wijn en bier. 

Het is écht enorm balen als je feest is uitgesteld of geannuleerd. We leven dan ook oprecht met je mee en zullen er alles aan doen om je te helpen. Wanneer je je feest moet uitstellen of noodgedwongen moet annuleren heb je natuurlijk niets aan de kaartjes. Daarom staan wij voor je klaar om de kaarten aan te passen of de bestelling te annuleren. 

Neem daarvoor contact met ons op.

Levering rondom de feestdagen / sluitingsdagen

Als een feestdag op een werkdag valt, wordt er doorgaans geen post bezorgd. BPost bezorgt de rechtstreeks verstuurde kaarten, de pakketjes gaan met PostNL. 

PostNL levert pakketjes van maandag t/m zaterdag. Ze werken in 2022 niet op de volgende dagen:

  • Nieuwjaarsdag (zaterdag 1 januari 2022)
  • Paasmaandag (maandag 18 april 2022)
  • Koningsdag (woensdag 27 april 2022)
  • Hemelvaartsdag (donderdag 26 mei 2022)
  • Pinkstermaandag (maandag 6 juni 2022)
  • Tweede kerstdag (maandag 26 december 2022)

BPost levert de post van maandag t/m vrijdag. Ze werken in 2022 niet op de volgende dagen:

  • Paasmaandag (maandag 18 april 2022)
  • Hemelvaartsdag (donderdag 26 mei 2022)
  • Pinkstermaandag (maandag 6 juni 2022)
  • Nationale feestdag (donderdag 21 juli 2022)
  • Allerheiligen (dinsdag 1 november 2022)
  • Wapenstilstand (vrijdag 11 november 2022)

* Voor de bezorging zijn wij te allen tijde afhankelijk van de bezorgdiensten door PostNL en BPost. Soms gebeurt het dat een kaartje is vertraagd, bijvoorbeeld doordat er iets niet goed ging bij de sortering in het sorteercentrum van PostNL/BPost, of door slechte weersomstandigheden. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Is jouw kaartje niet bezorgd binnen de verwachte termijn en weet je zeker dat het bezorgadres klopt? Neem dan contact op met onze klantendienst.