Ga naar de inhoud

Een kaart maken

Hoe kunnen we je helpen?

Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen. Zo weet je zeker dat het kaartje helemaal naar je wens is. We sturen je een proefdruk pakketje met daarin jouw ontworpen kaart, een mapje met onze papiersoorten en envelopkleuren, en een flyer met vervolgstappen.

Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefdruk niet bevalt.

Hoe bestel je een proefdruk?
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Wanneer je een mooi kaartje hebt gevonden, klik je naast de kaart op de knop Proefdruk aanvragen (op de productpagina). Ontwerp het kaartje helemaal naar jouw goesting en vul bij het adresseren je eigen adres in. Rond de bestelling ten slotte kosteloos af. 

Heb je al een kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces, kies bij verzendwijze voor Bestel proefdruk en rond de bestelling gratis af.

Je krijgt van ons 2 gratis proefdrukken. Heb je een extra proefdruk nodig? Neem dan contact op met ons klanttevredenheidsteam, zij helpen je graag!

Heb je nog geen account?

Als je nog geen account hebt, betaal je €0,49 voor een proefdruk. Daarom raden wij je aan om eerst te registreren. Je proefdruk is namelijk wel gratis als je geregistreerd en ingelogd bent. Bovendien bewaren we je proefdruk in je account, zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden voor het plaatsen van de definitieve bestelling.

Bij Kaartje2go kun je een pakketje kaarten bestellen. Deze kaarten worden dan naar je eigen huisadres gestuurd. De kaartjes ontvang je ongeadresseerd in 1 verpakking. Zo bestel je een pakketje kaarten:

  1. Geef na het maken van de kaart bij de verzendopties aan dat je een pakketje kaarten wilt bestellen.

  2. Vul vervolgens het bezorgadres in en geef aan hoeveel kaartjes je wilt bestellen.

  3. Rond je bestelling verder af.

Een pakketje kaarten kun je bestellen vanaf 1 stuks. 

Gratis witte enveloppen
Bij dubbele kaarten, enkele vierkante kaarten en enkele langwerpige kaarten ontvang je gratis witte enveloppen. Voor een kleine meerprijs bestel je mooie gekleurde enveloppen bij jouw kaarten.

Enveloppen bij rechthoekige enkele kaarten
Bij rechthoekige enkele kaarten ontvang je witte enveloppen als je in de kaartmaker hebt gekozen om de gehele achterzijde te bewerken. Bij deze kaartsoort kun je geen gekleurde enveloppen bestellen.

We snappen dat je bij bepaalde bestellingen liever geen logo op de achterkant van de kaart wilt hebben. Je kunt dubbele kaarten en enkele kaarten waarbij je de volledige achterkant gebruikt bestellen zonder logo. Deze optie is vooral wenselijk voor rouwkaarten en trouwkaarten.

Bij dubbele kaarten kun je bij de stap Controleer je kaart het logo weghalen. Dit doe je door de achterkant aan te klikken en vervolgens het vinkje uit te zetten bij Logo op achterkant kaart.
Dubbele kaarten met een ontworpen achterzijde, hebben automatisch geen logo.

Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten kun je in de kaartmaker bij de achterkant ervoor kiezen om de volledige achterkant te gebruiken. Dan verdwijnt het logo vanzelf. 

Enkele vierkante kaarten en enkele langwerpige kaarten hebben nooit een logo achterop.

De rechtstreeks verzonden enkele kaarten en de pakketjes ansichtkaarten kun je nog niet zonder logo bestellen.

Als je geen foto kunt uploaden, kan het liggen aan het type bestand. Bij Kaartje2go moet je afbeelding een JPG- of PNG-bestand zijn (dus geen BMP, GIF of EPS). Je kunt dit controleren door te kijken hoe de bestandsnaam eindigt: is het .jpg, .jpeg of .png, dan gebruik je het juiste type bestand.
Als je een foto hebt die geen .jpg of .png is, dan kun je die omzetten naar .jpg. Hiervoor zijn verschillende fotobewerkingsprogramma's (zoals Photoshop) en websites zoals www.fotoaanpassen.nl.
Maak je gebruik van een apparaat van Apple, dan is het belangrijk om HEIC-bestanden eerst te exporteren als JPG- of PNG-bestand. Vervolgens kan je deze op een kaart plaatsen.

Gebruik je Internet Explorer of Microsoft Edge als browser? Kijk dan eens of je Google Chrome als browser kunt installeren. Dit is een veilige, snelle en eenvoudige browser die in korte tijd zeer populair is geworden vanwege zijn grote gebruiksgemak en uitstekende betrouwbaarheid. 

Nee, inloggen is niet noodzakelijk. Iedereen kan kaarten bestellen bij Kaartje2go.

Inloggen met je account heeft wel heel veel voordelen. Zo ontvang je klantenkorting als je een bestelling plaatst en worden je gebruikte adressen in je adresboek opgeslagen. In je kalender kun je daarbij verjaardagen en andere belangrijke data zetten, zodat je een berichtje ontvangt als het bijna zover is. Daarnaast bewaren we al je kaarten in je account, zodat je ze later eenvoudig kunt hergebruiken.

Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in je account. Om je kaarten te bekijken kun je naar Jouw bestellingen gaan (klik met je muis op je naam, rechtsboven in de hoek). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling door op de knop Aanpassen & bijbestellen te klikken (naast de kaart). Als je wilt, kun je je kaart ook nog aanpassen. 
Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, volg dan deze link.

Je kunt je kaart opslaan in je account om er later mee verder te gaan:

  1. Log eerst in (als je naam rechtsboven in beeld staat, ben je al ingelogd).
  2. Maak je kaart.
  3. Klik aan de linkerzijde naast de kaart op Opslaan.
  4. Je kaart is nu opgeslagen in je account onder Jouw ontwerpen.

Je kunt de kaart terugvinden door in je account naar ‘Jouw ontwerpen’ te gaan. Je kunt ieder moment verder gaan met je kaart door op de knop Verder gaan te klikken.

In de kaartmaker kun je de kaart bewerken, zoals tekst, figuren en afbeeldingen toevoegen. Kun je de kaartmaker niet openen of kom je een probleem tegen in de kaartmaker? Probeer dan eerst onderstaande 2 opties. Blijft het probleem daarna bestaan, neem dan contact op met het klanttevredenheidsteam.
  1. Vaak heeft het probleem te maken met dat een onderdeel van onze website een keer niet goed is ingeladen. Om dit op te lossen kun je je cookies verwijderen via deze pagina. Dit verwijdert alleen de cookies van Kaartje2go, andere cookies van andere websites blijven gewoon bewaard. Probeer het daarna weer opnieuw.
  2. Als je nog geen Google Chrome gebruikt, kijk dan eens of je deze browser kunt installeren en gebruiken. Google Chrome is een veilige, snelle en betrouwbare browser die een groot gebruiksgemak heeft. 
 

Een dubbele rechthoekige of vierkante kaart die je in de galerij hebt gevonden, kun je ook als een enkele kaart kiezen, en andersom. Dit doe je door, voordat je op Kaart bewerken klikt, aan te klikken dat je een dubbele kaart wilt. 

Langwerpige kaarten maak je zoals ze in de galerij staan, dus enkel of dubbel. Je krijgt bij deze kaarten niet de keuze voor een enkele of dubbele kaart, dus let op dat je de juiste versie van de kaart kiest. 

Heb je eenmaal gekozen voor een enkele of dubbele kaart en je hebt je kaartje ontworpen, kun je niet meer wisselen. Wil je dit toch, zul je opnieuw moeten beginnen met je kaart. 

Met behulp van onze online kaartmaker kun je gemakkelijk je eigen kaarten ontwerpen. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten bij het maken van je kaarten.

1. Plaats foto’s, teksten en figuren minimaal 0,5cm van de rand van de kaart
Ons advies is om foto’s, teksten en figuren minimaal 0,5 cm van de rand van de kaart af te plaatsen. Als je elementen te dicht op de rand plaatst, is er een kans dat er delen van dat element van de kaart worden afgesneden.

 

2.  Figuren, teksten & foto’s over de rand van de kaart plaatsen
Wil je dat een figuur, foto of tekst van de kaart ‘afloopt’, plaats hem dan in zijn geheel minimaal 0,5 cm over de rand van de kaart. Plaats je hem maar een klein stukje over de rand, dan bestaat de kans dat het hele element toch zichtbaar is op de gedrukte kaart.

 

 

3.  Achtergrond instellen
Wil je een afbeelding gebruiken over de gehele kaart, dan zijn er 2 manieren om dit te doen.
- Upload je foto via Foto’s en plaatjes in het rechtermenu, en kies de optie Stel in als achtergrondfoto. (De knop is te gebruiken zodra je foto helemaal geüpload is.) 
- Upload je foto via Achtergrond in het rechtermenu en kies Zelf achtergrond uploaden.

 

 

4. Witte rand rondom je ontwerp
Het gebruik van een smalle witte rand in je kaart raden we af. Met het bijsnijden van de kaart is er dan een grotere kans op ongelijke randen. Wil je toch graag een witte rand rondom je kaart, zorg er dan voor dat de rand minimaal 1 cm breed is.

 

5. Afbeeldingen met een hoge resolutie gebruiken
Upload bij voorkeur afbeeldingen met een hoge resolutie, want deze geven het beste resultaat. Als vuistregel kun je aanhouden dat het JPG-bestand minimaal 600 kb moet zijn om een mooie kwaliteit te behalen.

Proefdruk
Als je een grote bestelling gaat plaatsen, is het altijd aan te raden eerst een proefdruk te bestellen. Dan kun je zien hoe je kaart er in het echt uit komt te zien. Voor een gratis proefdruk kun je, voordat je de kaart bestelt, een mailtje sturen naar info@kaartje2go.be.

Mocht je er niet uitkomen of twijfelen of je het goed hebt gedaan, neem dan gerust contact op met ons klanttevredenheidsteam.

 

Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Als je bijvoorbeeld trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken. 

De kaart is nog niet besteld
Heb je de kaart nog niet besteld, dan kun je de kaart opzoeken in je account bij Jouw Bestellingen > Ontwerpen en vervolgens klik je op Kopiëren. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op Tweede versie maken

De kaart is al besteld
Als de kaart al besteld is, zoek je de kaart in je account op via Jouw bestellingen en vervolgens klik je op Aanpassen & bijbestellen. Er wordt een kopie van je kaartje aangemaakt die je kunt aanpassen. 

LET OP: In sommige gevallen is het mogelijk om een bestelling te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop Wijzigen wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling! 

Talen die het Nederlandse alfabet gebruiken, zoals Engels en Duits, kun je gewoon gebruiken op het kaartje. Voor andere talen zoals Turks is het wat lastiger. Niet elk lettertype in de kaartmaker bevat alle letters. Het helpt om meerdere lettertypes te proberen. Zodra je op de kaart de letters juist in beeld ziet, wordt het ondersteund en zal het ook goed worden afgedrukt. Een lettertype dat veel tekens ondersteunt, is Mapoe

Er zijn ook talen die hele andere letters gebruiken, zoals Cyrillisch, Chinees of Hebreeuws. Deze letters kun je niet gewoon typen in de kaartmaker. Je kunt wel in een fotobewerkingsprogramma een afbeelding in hoge kwaliteit maken van je tekst en deze uploaden in je kaart. Bestel dan altijd een proefkaart, zodat je kunt beoordelen of de tekst mooi op het kaartje is gekomen! 

Als je hulp nodig hebt bij het maken van zo'n afbeelding, stuur dan even een e-mail naar het klanttevredenheidsteam.

Je kunt je bestelling alleen wijzigen als de kaarten nog niet zijn gedrukt. Dit is bijvoorbeeld het geval als de verzenddatum in de toekomst ligt, of wanneer je de betaling nog niet hebt afgerond.

Kaart is al besteld
Wijzigen is alleen mogelijk als jouw bestelling nog niet is verwerkt. Je kunt jouw kaart aanpassen in Jouw Bestellingen zolang de knop Wijzigen linksonder de bestelling te zien is. Door de knop te gebruiken kan je de kaart aanpassen.
Mocht de knop Aanpassen & bijbestellen te zien zijn, dan is wijzigen helaas niet meer mogelijk. De bestelling is dan al gedrukt, zodat we deze op tijd voor je kunnen versturen. Neem in dat geval contact op met ons klanttevredenheidsteam, zij kijken graag voor je wat er mogelijk is.

Kaart is nog niet besteld
Als je nog iets wilt wijzigen in een kaart die je nog niet besteld hebt, kijk dan in je account bij Jouw Bestellingen > Ontwerpen en klik op Verder gaan. Nu kun je je ontwerp afmaken en de bestelling verder afronden.

Annuleren
Wanneer je een kaartje hebt besteld kun je deze, wanneer de kaart nog niet is gedrukt, zelf annuleren. Dit kan wanneer je naar jouw bestellingen toegaat, hier klik je bij de kaart op 'meer opties' en vervolgens op 'annuleren'. Deze optie krijg je alleen te zien wanneer de bestelling nog niet is gedrukt.

Soms gebeurt het dat je vastloopt in het bestelproces. Bijvoorbeeld dat je je kaartje hebt gemaakt, maar je kunt niet verder naar de betaling. In bijna alle gevallen kun je dit oplossen door je cookies te verwijderen. Ga hiervoor naar deze pagina en klik op Koekjes weggooien. Daarna kun je weer terug naar je bestelling en deze afmaken zoals je gewend bent. Heeft dit niet geholpen? Neem dan even contact op met ons klanttevredenheidsteam, zij helpen je graag.
Op de pagina waar je de details van de kaart kunt bekijken, kies je voor een enkele of dubbele kaart. Daarna klik je op de knop ‘Kaart bewerken’, en kun je je kaart bewerken in de kaartmaker.

Ja, je kunt kiezen uit een aantal leuke lettertypes om je kaart mee te versieren. Ook de kleur en lettergrootte kun je zelf kiezen.

Wil je kaarten versturen naar meerdere mensen, dan is het leuk om op iedere kaart een persoonlijke aanhef te plaatsen. Dit doe je door zogenaamde placeholders te gebruiken. Vanuit jouw adreslijst wordt dan de voor- of achternaam (of allebei) op die plek op de kaart geplaatst. Dit kan alleen als je de kaarten rechtstreeks naar de ontvanger verstuurd.

Let op: dit is niet mogelijk bij enkele vierkante kaarten en niet bij enkele rechthoekige kaarten waarbij de volledige achterzijde is bewerkt. 

In de kaartmaker kun je de volgende placeholders gebruiken:

  • {{naam}} -> Hiermee plaats je de voor- en achternaam van de geadresseerde. Bijvoorbeeld Jan Janssen.
  • {{voornaam}} -> Hiermee plaats je de voornaam van de geadresseerde. Bijvoorbeeld Jan.
  • {{achternaam}} -> Hiermee plaats je de achternaam van de geadresseerde. Bijvoorbeeld Janssen.

 

Zo werkt het

  1. Kies een mooie kerstkaart uit en klik op ‘Kaart bewerken’.
  2. Verwerk de gewenste placeholder in de tekst op je kaart. Hieronder laten we zien hoe je de drie placeholders gebruikt. Zelf kies je er meestal één uit. De naam die we hebben gebruikt is Jan Janssen, waarbij Jan in het adresveld voornaam staat ingevuld, en Janssen in het veld achternaam.
  3. Kies voor Rechtstreeks versturen en vul de adressen in waar je een kaart naartoe wilt sturen.
  4. In elke kaart komt nu automatisch de naam van de geadresseerde te staan. Let op: dit is precies dezelfde naam als die je hebt geselecteerd bij het bijbehorende adres uit je lijst. Op deze manier heb je je kaarten nóg persoonlijker gemaakt! In het voorbeeld uit stap 2, komt het er dan als volgt uit te zien:
  5. Bij de stap Controleer je kaart, krijg je één voorbeeld te zien met de langste naam uit je lijst. Zo kun je zien of dit ook goed past op de kaart.
  6. Rond nu jouw bestelling af en jouw persoonlijke kaarten worden door ons gedrukt en verzonden!

Dat klopt, dit komt omdat je hier zelf geen aanpassingen op kunt aanbrengen. Als jouw kaart een ontworpen achterzijde heeft, kun je dit zien op de pagina van de kaart op de website en bij de stap Controleer je kaart aan het einde van het bestelproces.

Wil je het ontwerp aan de achterzijde van de kaart wijzigen? Dit is in sommige gevallen mogelijk. Neem contact op met ons klanttevredenheidsteam, zij helpen je graag verder.

Als je een dubbele kaart met een ontwerp op de achterzijde rechtstreeks verstuurt, plaatsen wij een witte cirkel in het midden van de kaart. Hierin komt het adres van de ontvanger. Dit doen wij zodat het adres goed zichtbaar is door de ronde vensters van onze enveloppen. Wil je geen adressen achterop je kaart, kies dan voor de verzendoptie Thuis ontvangen. Je ontvangt vervolgens de kaarten met volledig ontworpen achterzijde samen met de enveloppen thuis, zodat je ze zelf kunt versturen.
Als de de kleur aan de voorzijde van jouw kaart wijzigt, dan verandert de achterzijde niet automatisch mee. Je kunt dit helaas nog niet zelf aanpassen. Heb je de kleur aan de voorzijde van jouw kaart gewijzigd en wil je dit ook aan de achterzijde toepassen, neem dan contact op met ons klanttevredenheidsteam. Zij helpen je hier graag mee!

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Mailen

Onze mailbox is altijd geopend voor vragen. Op werkdagen ontvang je doorgaans binnen 24 uur een reactie van ons.

Wij kunnen jou ook bellen