Ga naar de inhoudGa naar het filter

Het drukproces

Een virtueel kaartje persoonlijk maken met jouw foto’s en tekst, dat vervolgens levensecht bij de ontvanger op de deurmat ploft: hoe werkt dat nou precies? Dat leggen we je graag in een paar simpele stappen uit, want dit is een proces waar we blij van worden!  

  1. Zodra je jouw kaartje hebt besteld, sturen we een virtueel bestand naar de drukkerij. 
  2. Daar wordt je ontwerp gedrukt op de papiersoort die jij zelf hebt gekozen. 
  3. Wanneer de inkt droog is, worden de kaartjes op maat gesneden. 
  4. Eventuele extra’s, zoals ronde hoeken of goudfolie, worden later toegepast.
  5. Rechtstreekse kaarten worden machinaal in enveloppen verpakt. Maar bestellingen met meerdere kaartjes worden zorgvuldig en met de hand ingepakt. 
  6. Aan het eind van de dag gaat alle post naar het sorteercentrum van PostNL, en vervolgens mee met een van hun bezorgers.

Benieuwd hoe die leuke kaartontwerpen precies tot stand komen? Onze redactie vertelt je hier graag meer over.

Samenwerken met onze drukkerijen

We hebben ze al een paar keer genoemd, maar zonder de drukkerijen natuurlijk geen mooie kaartjes. Langdurige samenwerkingen, daar worden we blij van. Daarom is Drukkerij Van Der Eems uit Friesland al sinds de beginjaren van Kaartje2go onze partner. Later kwam hier VG Print uit Vianen bij en samen vormen we een heuse drie-eenheid. 

Alles in samenspraak 

We maken beslissingen namelijk altijd samen. Kwaliteit is iets waar we niet op willen inleveren, want alleen met de allermooiste kaartjes maak je mensen écht blij. En waar we een duurzame keuze kunnen maken, willen we dat altijd. Wist je bijvoorbeeld dat onze drukkerijen CO2-neutraal produceren? Alles om onze klanten blij te maken, en daarnaast het proces zo efficiënt mogelijk laten verlopen. Dat vraagt om goede communicatie en samenwerking; en we zijn trots op die van ons!  

De hele dag in verbinding

Ons klanttevredenheidsteam communiceert de hele dag met de drukkerijen. De lijntjes zijn kort, zodat we snel kunnen schakelen en onze belofte van super snelle verzending waar kunnen maken. Een foutje maken is menselijk, dus wanneer je niet helemaal tevreden bent, zoeken we altijd naar een oplossing. Want wij (en de drukkerijen) willen dat jij blij wordt van je kaartjes. 

De technische skills in huis

In het proces zag je dat we jouw kaartje als virtueel bestand naar de drukkerij sturen. Deze techniek hebben onze ontwikkelaars zelf gebouwd. Daardoor werkt dit nu voor ons - en de drukkerijen - zo effectief mogelijk. Ook houden we op die manier het beheer van de techniek in eigen hand, en kunnen we verbeteringen snel doorvoeren. 

Wil je ook meebouwen aan onze website? Bekijk hier onze vacatures

Kunnen we je ergens mee helpen?

Neem gerust contact met ons op.